Jak zbudować masę mięśniową?
Kategorie:

Odżywki i suplementy na zbudowanie masy mięśniowej

Sport w dzisiejszych czasach jest bardzo popularny. Siłownie przeżywają największe oblężenie w styczniu na początku roku i przed wakacjami. Ludzie ćwiczący na siłowni mają różne cele. Większość chce schudnąć, część przybrać na masie, a jeszcze inni trenują dla lepszej kondycji i dobrego samopoczucia. Z boku wydaję się, że zrobienie masy to najłatwiejsza rzecz, bo przecież „wystarczy dużo jeść” i to wszystko. Niestety w rzeczywistości nie jest tak łatwo i zrobienie dobrej jakościowo masy to nie jest proste zadanie.

Jak zbudować masę mięśniową? Na dobry początek dieta

Budowanie masy mięśniowej to ciężki i długotrwały proces jednak z odpowiednią motywacją jak najbardziej jest to do zrobienia. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać to obliczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego i dodanie do niego minimum dwieście kalorii. Waga powinna iść do przodu, jeżeli jednak tak się nie dzieje to dorzucaj kolejne partie kalorii. Pamiętaj też o zdrowej i zrównoważonej diecie. Jedzenie fast foodów i picie słodkich napojów doprowadzi cię do otyłości, a nie zdrowej sylwetki. Istnieją też przypadki kiedy sama dieta to za mało. Wtedy z pomocą przychodzi suplementacja. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie suplementy są dobre na przyrost masy mięśniowej!

Kiedy nie masz czasu zjeść…

Na rynku suplementów jest wiele zamienników prawdziwego jedzenia. Możesz kupić w proszku białko, węglowodany, a nawet pełnowartościowy posiłek czyli gainer. Te suplementy nie są zamiennikiem diety, jednak jeżeli masz problem uzupełnić makroelementy to idealnie się sprawdzą. Mają one różne smaki dzięki czemu, każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli potrzebujesz w swojej diecie białka czy węglowodanów to również możesz je kupić i dostarczać tylko wybrane makroelementy. 

Kreatyna

Jeżeli masz dopiętą dietę, robisz progres siłowy, a sylwetka stoi w miejscu to znak, że czas na kreatynę. Jest to najmocniejszy, legalny środek anaboliczny. Dzięki niemu można naprawdę mocno zwiększyć swoją masę mięśniową! Kreatyna jest wytwarzana w organizmie oraz można dostarczać ją z pożywienia, jednak w jedzeniu jest jej tak mało, że musielibyśmy jeść kilogramy pożywienia, aby dostarczać takie dawki jak w suplementach. Kreatyna pomaga uzyskać zdrową i przede wszystkim trwałą tkankę mięśniową. Najpopularniejszym rodzajem kreatyny jest monohydrat oraz jabłczan. Zwiększa ona siłę i wytrzymałość mięśni. Pamiętaj, że gdy stosujesz ten suplement to mimo wszystko podstawą jest dieta oraz picie dużej ilości wody.

Witaminy oraz aminokwasy

Kolejne warte uwagi suplementy to witaminy i aminokowasy. Warto je stosować, ponieważ polepszają nasze zdrowie i zwiększają wytrzymałość na treningach. Warto stosować witaminę D, a najlepiej cały zestaw witamin i mikroelementów, których nie dostarczamy z pożywienia. Aminokowasy BCAA przydadzą się na ciężkie treningi, dzięki nim nasze mięśnie nie spadną, ponieważ zapobiegają katabolizmowi. Beta alanina to z kolei ciekawy suplement, który poprawia wydolność i wytrzymałość. Dzięki niemu może bardziej intensywnie ćwiczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.