Trening i wskazówki
Kategorie:

Budowanie masy mięśniowej – trening i wskazówki

Budowanie masy mięśniowej pozwala na osiągnięcie wyjątkowych efektów, które potrafią zachwycić i sprawić, że czujemy się lepiej. Jest to jednak długotrwały proces, który składa się z wielu znaczących czynników. Przede wszystkim, ważne jest aby nie poddawać się i zawsze skrupulatnie trzymać się określonych kroków. Wymarzona masa mięśniowa wymaga określonego planu działania, a wytrwałość jest najlepszą cechą, która może sprawić, że zwiększymy muskulaturę.

Wytrwałość drogą do sukcesu

W celu zbudowania odpowiedniej dla siebie masy mięśniowej, musimy w sposób właściwy wpłynąć na metabolizm naszego organizmu. Odpowiednie odżywanie, które ogranicza spożywanie tłuszczów połączone z ćwiczeniami na określone partie mięśni pozwolą na zwiększenie siły i sprawią, że każdego dnia zbliżymy się do określonego celu. Należy pamiętać, że pokonywanie własnych granic i nieustępliwość są receptą na sukces.

Właściwa nadwyżka kaloryczna

Poprzez zastosowanie odpowiedniej diety wpływamy na reakcje, które zachodzą w organizmie. Nadwyżka kaloryczna pełni tu istotną rolę. Ważne jest, aby dopasować odpowiednie zapotrzebowanie kaloryczne, które jest zależne od indywidualnych cech takich jak wzrost, wiek oraz aktywność fizyczna. Ogólnodostępne kalkulatory pozwolą na prawidłowe dopasowanie ilości potrzebnego jedzenia. Konieczne jest zapewnienie nadwyżki energetycznej, która powinna wynosić około 10% całkowitego zapotrzebowania. Kolejnym krokiem jest obserwacja i analiza, która pozwoli na prawidłowy wzrost masy mięśniowej. Kontrolę warto przeprowadzać co 2-3 tygodnie, w razie braku efektów można zwiększyć delikatnie ilość spożywanych kalorii (do 200kcal).

Białko, a masa mięśniowa

Białko jest ważnym elementem budulcowym naszym mięśni. Odpowiednio zbilansowana dieta oraz przyjmowanie odpowiednich proporcji protein to istotna część przy tworzeniu masy mięśniowej. Ilość przyjmowanego białka należy dobrać indywidualnie w zależności od zapotrzebowania organizmu. Zalecana ilość to około 2 gramy białka na kilogram masy ciała, aczkolwiek należy uważać, aby nie doprowadzić do nadmiaru protein. Dobrze sprawdzają się tu gotowe preparaty oraz żywność taka jak nabiał, mięso, jajka, ryby oraz koktajle wykonane z odpowiednich składników.

Trening czyni mistrza

Jednym z najważniejszych elementów jest trening, który w znaczącym stopniu prowadzi do uzyskania wyjątkowych efektów. Ściśle określony plan, w którym znaczącą rolę odgrywają ćwiczenia siłowe to podstawowy element pozwalający na wzmocnienie partii mięśni. Dobrą opcją jest wykonanie planu treningowego „Full Body Workout”, czyli ćwiczeń siłowych całego ciała. Określona jest tu kolejność, w której zaczynamy od partii mięśni, które są największe (klatka, plecy), a kończąc na bicepsie, tricepsie i brzuchu. Wszechstronny trening siłowy rozbudowuje masę mięśniową i wpływa na lepszą koordynację ciała. Istotnym czynnikiem jest również regeneracja, która wpływa korzystnie na rozwój mięśni. Prawidłowy sen i odpoczynek to ważne elementy o które należy zadbać.

Podsumowując budowanie masy mięśniowej to długi proces, warty zachodu. Wytrwałość oraz trzymanie się określonych wskazówek to recepta na lepsze samopoczucie, a obserwowanie coraz to lepszych efektów przyniesie satysfakcję i pozwoli zdobyć wymarzoną sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.